17.6
101.8
8.5
22.2
121.2
46.5
95.5
80.9
2.6
34.7
34.5
20.1
Clasamentul deputaților responsabili

locul17

Vezi tot clasamentul
17
62.4
Punctaj pentru atribuțiile utilizate

62.4de puncte

23.07.2021
Deputat
23.07.2025
mandatul încetează peste 8 luni
Data nașterii
04.05.1999
Profesie
Manager
Studii
  • 2019 – prezent, Sciences Po Paris, Studii Universitare. 
Funcții anterioare
  • 2021 – prezent - Președinte PAS Youth;
  • Iunie 2019- August 2019 – Asistent, Ministerul Afacerilor Externe.

Punctajul pe categorii

Cetățeni

Atribuțiile deputatului ce țin de interacțiunea sa cu cetățenii din circumscripția în care a fost ales

33 de puncte

Parlament

Atribuțiile deputatului ce țin de activitatea sa în Parlament

17.4 puncte

Administrație

Atribuțiile deputatului ce țin de interacțiunea sa cu alte instituții de stat

12 puncte

Atribuțiile de care a făcut uz deputatul, repartizate pe domeniile de activitate

Competențe folosite

Ultima actualizare 11.10.2023
07.2021 08.2021
0
0
competențe folosite
09.2021
11
11
competențe folosite
0.52
1
punct
Competența Administrație
Solicitare de informații de la organele de stat.

A solicitat comisiei Analitice o analiză comparativă cu alte țări la situația ce ține de flexibilizarea studiilor pentru elevi. 

0.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Comisie
Participarea la ședințele comisiei din care face parte

A participat la ședința comisiei din care face parte (Cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media) confirmând prin completarea formularului trimis de către echipa deFacto.   

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

A organizat o ședință cu cetățenii din Berlin în cadrul vizitei sale de studiu, confirmând prin completarea formularului trimis de către echipa deFacto. 

0.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Comisie
Participarea la ședințele comisiei din care face parte

A participat la ședința comisiei din care face parte (Cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media), confirmând prin completarea formularului trimis de către echipa deFacto.  

0.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Comisie
Participarea la ședințele comisiei din care face parte

A participat la ședința comisiei din care face parte (Cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media), confirmând prin completarea formularului trimis de către echipa deFacto.  

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

A organizat o întrevedere cu reprezentanții organzației „Părinții Soldari” unde a discutat despre cele mai strigente probleme ale sistemului Educațional; Corupția în educație; Situația Igienică în Școli; Mecanismul de concursuri pentru directorii instituțiilor de învățământ; Deficiențele studiilor online.  

0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Solicitare de informații de la organele de stat.

A solicitat informații despre programul „Armata profesională 2018-2021” cu scopul ca în viitor să intervină în sistemul de serviciu militar. 

0.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Comisie
Participarea la ședințele comisiei din care face parte

A participat la ședința comisiei din care face parte (Cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media), confirmând prin completarea formularului trimis de către echipa deFacto.  

0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Solicitare de informații de la organele de stat.

A solicitat informație privind situația sanitară din școlile Republicii Moldova; informație despre dotarea cu apă potabilă a instituțiilor de învățământ din Republica Moldova.

0.52
1
punct
Competența Administrație
Solicitare de informații de la organele de stat.

A solicitat informații privind lista școlilor din țară, care au și nu au senate, cu scopul de a înțelege dacă se respectă obligativitatea instituțiilor să aibă un consilu al elevilor. 

0.52
1
punct
Competența Administrație
Solicitare de informații de la organele de stat.

A solicitat informații privind bursele care sunt acordate studenților pentru inițiativa de a majora bursele de două ori conform programului electoral până la finele mandatului. 

10.2021
10
10
competențe folosite
1
punct/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Alierea cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi (1-5 deputați autori)

S-a aliat la Proiectul de lege pentru modificarea Codului educației al Republicii Moldova nr.152 din 17.07.2014 

1.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Legislativ
Propuneri de legi și modificări de legi (1-5 deputați autori)

A fost autor al Proiectul de lege pentru completarea Legii nr.154/2018 privind atragerea investițiilor străine în domeniul producției de film și alte opere audiovizuale.

0.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Comisie
Participarea la ședințele comisiei din care face parte

A participat la ședința comisiei din care face parte și a relatat ce s-a întâmplat în interiorul acesteaia.

1.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Semnalarea neregulilor în activitatea instituțiilor guvernamentale (administrația centrală) și adresarea interpelărilor către instituții publice

A transmis un demers către Procuratura Generală ca urmare a investigației RISE Moldova cu denumirea Offshorul și contul bancar austriac ale familiei Iurcu”.

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

A organizat o întâlnire cu consiliile elevilor și studenților unde a vorbit despre consolidarea acestora. 

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Răspuns la solicitarea de informație din partea platformei deFacto privind atribuțiile de care a făcut uz

A completat formularul trimis de către echipa deFacto, oferind informații despre activitatea din luna septembrie.   

0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Solicitare de informații de la organele de stat.

A solicitat informații, dacă universitățile din Republica Moldova oferă studenților și profesorilor acces adecvat la internet, confirmând prin completarea formularului trimis de către echipa deFacto. 

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

A participat la întâlnirea cu Univef Moldova pe subiectul bullying-ului și a igienei în școli, confirmând prin completarea formularului trimis de către echipa deFacto.

1
punct/din 1.5
Competența Cetățeni
Cerere de a includere a părților interesate în procesul de consultare publică prin apel public

A invitat pe toți cei interesați să participe la consultarea publică cu privire la inițiativa legislativă care ar fortifica rolul organelor de guvernare a studenților și elevilor în instituțiile de învățământ.

0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Solicitare de informații de la organele de stat.

A solicitat comisiei Analitice o analiză comparativă cu alte țări la situația ce ține de finanțarea consiliilor elevilor.  

11.2021
5
5
competențe folosite
1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

A participat la masa rotundă pe subiectul igienei în școli unde s-a stabilit crearea unui grup de lucru la nivel de instituții de stat și societatea civilă, care va reveni cu un plan la problema abordată. 

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

A participat la data de 19.11.21 la dezbaterile organizate în cadrul Radio Moldova Tineret, cu tematica „Corupția pe înțelesul tinerilor – între realități și eforturile de combatere”. 

0.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Alierea cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi (6 și mai mulți deputați autori)

S-a aliat la Proiectul de lege privind amnistia în legătură cu aniversarea a XXX-a de la proclamarea independenței Republicii Moldova. 

0.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Alierea cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi (6 și mai mulți deputați autori)

S-a aliat la Proiectul de lege pentru modificarea articolului 70 din Constituția Republicii Moldova. 

1
punct/din 1.5
Competența Cetățeni
Cerere de a includere a părților interesate în procesul de consultare publică prin apel public

A invitat persoanele interesate la consultarea publică cu privire la flexibilizarea curriculumului școlar. 

12.2021
4
4
competențe folosite
1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Răspuns la solicitarea de informație din partea platformei deFacto privind atribuțiile de care a făcut uz

A completat formularul trimis de către echipa deFacto, oferind informații despre activitatea din luna decembrie.   

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

La data de 21.12.21 a participat la consultarea publică, la care au participat reprezentanți ai Ministerului Muncii și Protecției Sociale, ai societății civile, dar și deputați din comisiile parlamentare de profil, în cadrul căreia s-a discutat despre proiectul de lege pentru modificarea unor acte legislative, care vor reglementa fenomenul hărțuirii la locul de muncă. 

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Răspuns la solicitarea de informație din partea platformei deFacto privind atribuțiile de care a făcut uz

A completat formularul trimis de către echipa deFacto, oferind informații despre activitatea din luna noiembrie.   

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

A organizat o întâlnire cu membrii organizației „CONCORDIA" unde a discutat despre tinerii ieșiți din sistemul de sprijin fiind decisă constituirea ulterioară a unui grup de lucru cu implicarea acestei organizații.

01.2022
0
0
competențe folosite
02.2022
6
6
competențe folosite
1
punct/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Alierea cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi (1-5 deputați autori)

S-a aliat la Proiectul de lege pentru modificarea articolului 103 din Codul fiscal al Republicii Moldova nr.1163/1997. 

1.52
3
puncte
Competența Cetățeni
Formarea grupurilor de lucru din experți, specialiști și reprezentanți ai părților interesate

A creat un grup de lucru pe lângă Comisia Educație, Cultură și Cercetare în parlament unde va analiza cum cel mai eficient să execute bugetul pentru 2022 și de ce sumă va fi nevoie pentru următorii ani ca situația igienică din școli să fie ameliorată.

0.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Alierea cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi (6 și mai mulți deputați autori)

S-a aliat la Proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.105 din 13.03.2003 privind protecția consumatorilor (art.6, 9, 10, 25). 

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

Împreună cu colegii de partid Ana Calinici, Marina Morozova, Felicia Bechtoldt, secretar de stat al Ministerului Muncii și Protecției Sociale, a avut o discuție cu reprezentanții Organizațiilor ce lucrează cu tinerii NEET: AO CONCORDIA Proiecte Sociale Moldova, AO Lumos, Asociația Obștească DEMOS, Misiunea Socială "Diaconia", Fundația Regina Pacis și au stabilit să formeze un grup de lucru în care să abordeze problemele de educație, includerea acestora în servicii sociale și implicarea în câmpul muncii.

1
punct/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Alierea cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi (1-5 deputați autori)

S-a aliat la Proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.179/2016 cu privire la întreprinderile mici și mijlocii (art.3, 13, 15). 

1
punct/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Alierea cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi (1-5 deputați autori)

S-a aliat la Proiectul de lege pentru modificarea articolului 88 din Legea cu privire la societățile pe acțiuni nr.1134/1997. 

03.2022
1
1
competență folosită
1
punct/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Alierea cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi (1-5 deputați autori)

S-a aliat la Proiectul de lege cu privire la modificarea unor acte normative (Legea nr.172/2014 privind aprobarea nomenclaturii combinate a mărfurilor – anexa; Legea nr.209/2016 privind deșeurile – anexa nr.7). 

04.2022
4
4
competențe folosite
0.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Alierea cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi (6 și mai mulți deputați autori)

S-a aliat la  Proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.330/1999 cu privire la cultura fizică și sport (art.32'1).

0.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Alierea cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi (6 și mai mulți deputați autori)

S-a aliat la Proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.242/2010 cu privire la taxele consulare (art.2, 7, 8, ș.a.).

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

Împreună cu Marcela Nistor și Ana Calinici au primit în audiență două eleve olimpice atât la nivel național cât și la nivel internațional unde au discutat despre problemele ce țin de modul de organizare a olimpiadelor la Limba și Literatura Română.

1.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Semnalarea neregulilor în activitatea instituțiilor guvernamentale (administrația centrală) și adresarea interpelărilor către instituții publice

A depus un demers la Ministerul Educației, prin care a cerut:

Asigurarea accesului elevilor la propriile lucrări, în cadrul procedurii de contestare (eventual, lucrările scanate, online);

Remiterea, către elevilor ce au depus la contestare, a notelor informative, redactate de către Comisia de contestații, vizavi de rezultatul examinării contestațiilor depuse, inclusiv argumentarea eventualelor depunctări la itemii menționați în cererea de contestare; 

și expedierea unei copii a Regulamentului în vigoare cu privire la concursurile și olimpiadele școlare.

05.2022
4
4
competențe folosite
1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

A participat  la întâlnirea cu reprezentanții RNCE-lor, în cadrul unei mese rotunde cu genericul ”Implicarea elevilor în procesul decizional din instituția de învățământ” unde a participat Doamna Secretar General al Ministerul Educației, Nadejda Velișco, precum și Domnul Iurie Cristea, consilier al Fracțiunii PAS și au discutat cu elevii despre impedimentele pe care le întâlnesc în cadrul implicării lor în procesul decizional din instituțiile de învățământ, pe care le reprezintă, dar și despre sub ce formă văd soluționarea acestor probleme.   

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

A discutat în cadrul Zilei Ușilor Deschise ale Parlamentului Republicii Moldova cu vizitatorii despre problemele curente, precum inflația și războiul, cât și despre viitor, profesiile viitorului, dar și rolul universității și al sistemului de învățământ în modernizarea țării.

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

În orașul Bălți a participat la o discuție despre digitalizarea serviciilor statului, în special la nivel local pentru a fi cât mai aproape de nevoile cetățenilor. 

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Participarea/organizarea întâlnirilor cu grupurile civice (la oficiile teritoriale de informare a Parlamentului) în circumscripția uninominală

A avut o discuție cu tinerii din Consiliul Raional al Elevilor din Briceni, cât și profesorii și reprezentații direcții de învățământ Briceni despre problemele cu care se confruntă.

06.2022 03.2023
0
0
competențe folosite
04.2023
1
1
competență folosită
0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Formularea întrebărilor în plenul Parlamentului către membrii Guvernului sau conducători ai altor instituții ale administrației publice.

A adresat o întrebare către Liliana Vițu-Eșanu, Președinta Consiliului Audiovizualului cu privire la raportul de activitate pentru anul 2022 a Consiliului Audiovizualului al Republicii Moldova Care au fost acțiunile întreprinse de Consiliul Audiovizualului pentru a combate toate aceste dezinformări ale Federației Ruse ce țin anume de războiul pornit de Rusia împotriva Ucrainei? 

Time code 58:43 - 59:44 

05.2023
6
6
competențe folosite
0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Formularea întrebărilor în plenul Parlamentului către membrii Guvernului sau conducători ai altor instituții ale administrației publice.

A adresat o întrebare către directorul general al TRM, Vlad Țurcanu cu privire la Proiectul de hotărâre cu privire la rapoartele anuale ale organelor de conducere și cele de supraveghere a activității furnizorului public național de servicii media pentru anul 2022 „Cum planificati să creșteți aceste venituri și mai mult pentru anul 2023, dacă planificați să găsiți și alte surse de venit, de exemplu să puneți în folosire arhiva sau să aveți reclamă și pe platforme digitale sau alte idei de venituri suplimentare?” 

Time code 1:48:37 - 1:49:31

0.1
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Să se alieze cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi

S-a aliat la Proiectul de lege cu privire la modificarea unor acte normative (Codul muncii al Republicii Moldova nr.154/2003 – art.111; Hotărârea Parlamentului nr.433/1990 cu privire la zilele comemorative, zilele de sărbătoare și la zilele de odihnă în Republica Moldova).

1.5
puncte/din 1.5
Competența Cetățeni
Să participe/organizeze întâlniri cu cetățenii pentru identificarea priorităților, pentru discuta soluții pentru aceste probleme și/sau pentru a raporta rezultate (în alte circumstanțe decât în zilele de audiență).

A invitat tineri, organizații de tineret, studenți, asocațiile de studenți la consultarea publică pe subiectul Codului Educației și a reformelor în educație.

0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Formularea întrebărilor în plenul Parlamentului către membrii Guvernului sau conducători ai altor instituții ale administrației publice.

A adresat două întrebări către Directorul Centrului Național anticorupție, Iulian Rusu cu privire la Raportul de activitate al Centrului Național Anticorupție pentru anul 2022 „Care este planul dumneavoastră în luptă cu corupția în sistemul educațional și cum noi abordăm sistemic acestă întrebare și oprim aceste „maski șou” dar să ne asigurăm că este dus până la finalitate? Care acțiuni au fost întreprinse pentru a curăța instituția din interior și pentru ca să scăpăm de indivizi care se ocupau cu scheme?” 

Time code 56:46 - 1:04:24

1
punct/din 1.5
Competența Parlament ► Plen
Să facă declarații (o sinteză în plenul Parlamentului de la tribună sau de la locul său)

A făcut declarații în plenul Parlamentului de la tribună despre sistemul de educație din Republica Moldova unde a relatat cele 5 priorități elaborate de către Ministerul Educației și Culturii împreună cu deputații pentru a avansa sistemul de educație (creșterea atractivității și relevanței studiilor pentru piața muncii, eficientizarea proceselor educaționale prin digitalizare, consolidarea resurselor umane din sistemul educațional, asigurarea educației incluzive pentru toți preșcolarii, elevii și studenții și sporirea coeziunii sociale). A menționat despre modificările Codului educației care permite practicienilor să devină profesori în universități, deschiderea a 3 specialități inovative (Animaxi, Game design, Media), elaborarea de către universități a unei noi curricule care cuprinde știința datelor și securitatea informațională. Un alt subiect abordat a fost micro-calificările care vin drept suport influenței pe care o va avea inteligența artificială asupra pieții muncii, încât oamenii să fie integrați în câmpul muncii. Totodată acesta a relatat și despre învățământul dual și digitalizare (sistemul de aplicare online la universități în 2024, obținerea diplomelor în format digital, catalogul electronic), beneficiile pe care le vor avea tinerii specialiști (compensații, îndemnizații), transferul competențelor psiho-pedagogic de la nivelul APL la nivel de Guvern pentru a acorda cea mai înaltă calitate tinerilor cu dizabilități, completarea cadrului didactic, învățarea limbii române și eforturile Ministerului pentru finanțarea acestui domeniu. Time code 1:46:27 - 1:52:17

0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Formularea întrebărilor în plenul Parlamentului către membrii Guvernului sau conducători ai altor instituții ale administrației publice.

A adresat două întrebări către Ministrul Educației și Cercetării, Anatolie Topală cu privire la Proiectul de lege pentru modificarea Codului educației al Republicii Moldova nr. 152/2014 și abrogarea Legii nr. 1070/2000 privind aprobarea Nomenclatorului specialităților pentru pregătirea cadrelor în instituțiile de învățământ superior și mediu de specialitate nr. 126 „Cum noi să asigurăm accesul practicienilor din alte domenii? Ați fi deschiși noi să extindem și să permitem accesul practicienilor din toate domeniile ca să fie profesori, dacă de exemplu au susținerea Senatului sau sunt persoane notorii cu experiență valoroasă?” 

Time code 58:09 - 59:07

06.2023
2
2
competențe folosite
1.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Legislativ
Propuneri de legi și modificări de legi (1-5 deputați autori)

A fost autor al Proiectului de lege privind importul echipamentului sportiv.

1.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Comisie
Amendamente la proiecte de lege

Împreună cu Natalia Davidovici, a înregistrat un amendament la Proiectul de lege deja înregistrat, care stabilește că ziua de 8 mai va fi declarată Ziua Victoriei asupra Nazismului și a Comemorării celor căzuți în cel de-al Doilea Război Mondial. 

07.2023
6
6
competențe folosite
0.1
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Să se alieze cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi

S-a aliat la Proiectul de lege pentru modificarea art. 6 din Codul fiscal nr. 1163/1997.

1
punct/din 1.5
Competența Cetățeni
Cerere de a includere a părților interesate în procesul de consultare publică prin apel public

A invitat tinerii la consultări publice cu referire la Legea Tineretului.

0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Formularea întrebărilor în plenul Parlamentului către membrii Guvernului sau conducători ai altor instituții ale administrației publice.

A adresat două întrebări către Ministrul Educației și Cercetării, Anatolie Topală, cu privire la Proiectul de lege pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul Îmbunătățirea Calității Educației) dintre Republica Moldova și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la Chișinău la 30 iunie 2023. 

„Puteți să ne spuneți, dacă este exact planificat câți bani o să meargă pe dotări, câți bani o să meargă pe infrastructură și câți o să meargă pe suport metodologic și pe instruirea profesorilor dacă noi avem bugete segmentate și adcă noi avem un termen estimativ de implimentare, cam în câși ani noi p să vedem primul liceu construit, finisat, dat în exploatare? Noi putem cumva din start când noi începem discuția despre aceste 3 licee să le vizionăm și să le planificăm așa să aibă loc studiile doar după un program alternativ, un program flexibil, în care elevii să poată să-și aleagă disciplinile care le sunt interesante, să fie unele discipline noi, unele discipline care într-un liceu normal care noi avem acuma nu ar fi posibil și dacă noi putem să avem unele discuții referitor la cum o să arate acest liceu model, trebuie el să aibă un bazin sau nu trebuie să aibă, ce tip de dotări el ar trebui să aibă ca să fie un liceu real clasic și cam care ar fi numărul de elevi, trebuie să aibă 1000 de elevi, 2000?”

Time code 2:58:04 - 3:02:29

1.5
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Legislativ
Propuneri de legi și modificări de legi (1-5 deputați autori)

A fost autor al Proiectul de lege pentru modificarea Legii nr.215/2016 cu privire la tineret (art.2, 4, 5, ș.a.).

0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Formularea întrebărilor în plenul Parlamentului către membrii Guvernului sau conducători ai altor instituții ale administrației publice.

A adresat o întrebare către Secretarul general al Guvernului Republicii Moldova, Artur Mija cu privire Proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (privind actualizarea cadrului normativ aferent funcției publice). A abordat subiectul pe care tinerii îl întâpină în procesul de angajare în instituțiile statului. „Vreau cumva să atrageți atenția asupra acestor probleme și să facem chiar, să fim deschiși pentru a atrage tinerii în funcțiile publice.”

Time code 1:58:40 - 1:59:43

0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Solicitare de informații de la organele de stat.

A solicitat repetat Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova să informeze universitățile că limitarea tinerilor în cămine noaptea este contrar legii. 

08.2023
1
1
competență folosită
0.5
puncte/din 1.5
Competența Administrație
Formularea întrebărilor în plenul Parlamentului către membrii Guvernului sau conducători ai altor instituții ale administrației publice.

A adresat o întrebare către Ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Aliba cu privire la Proiectul de lege pentru modificarea articolului 43`1 din Legea nr. 200/2010 privind regimul străinilor în Republica Moldova. Acesta a abordat subiectul impedimentelor pe care îl întâmpină tinerii străini care doresc să-și facă studiile în Republica Moldova. „Vă rog să analizați această problemă sistemic și să analizați acest proces la fiecare pas de când un tânăr aplică să învețe la universitate, cum e procesul la învățare și cum noi mai departe eventual îl încadrăm în câmpul muncii.”

Time code 6:02:16 - 6:03:48

09.2023
2
2
competențe folosite
0.1
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Să se alieze cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi

S-a aliat la Proiectul de lege pentru modificarea unor acte normative (Codul fiscal nr.1163/1997 – art.15`2, 35`2; Codul educației al RM nr.152/2014 – art.135, 138, 140 ș.a.; Legea nr.100/2017 – art.56). 

0.1
puncte/din 1.5
Competența Parlament ► Inițiativă proprie
Să se alieze cu deputați în propunerea legilor și modificărilor de legi

S-a aliat la Proiectul de lege cu privire la Fondul de subvenționare în domeniul mass-media.

10.2023 11.2024
0
0
competențe folosite